...

En sak ja har funderat ganska mkt o länge på.. många säger: a men man blir ratad när man skaffar barn, man tappar kontakten med alla när man skaffar barn..?? Är det verkligen så?? Ja tror då rakt inte de, visst, man blir säkert låst till en viss del när man skaffar barn, men de kan ja nog inte säga nånting om eftersom ja inte har egna barn, men tappar kontakten med alla? det är väl bara se till och hålla kontakten med dem man vill ha kontakt med, ja själv är en världelös människa på och hålla kontakten med folk, och ja har då inge barn, det är helt upp till en själv om man vill ha kontakt med nån/några, man kan inte räkna med att alla ska jaga en, dem lessnar när man inte hör av sig tillbax helt enkelt. så tror ja det är, sen får man väl se upp lite hur man bäddar för sig, bara för att man har barn betyder det inte att man blir inlåst i hemmet ich inte kan göra nånting, det är väl bara passa på när dem är små, dem sover äter och bajsar ungefär?! då de måste vara en av dem lättare stunderna man ta med sig sitt barn och ut och göra nåntingnär dem är små och inte kryper iväg på egna äventyr? :) så ser ja det iaf, men har väl aldrig varit känd för och vara en smart människa heller så. haha.. jaja, ja hoppas iaf den dagen det är dax för och skaffa barn att man inte blir så instängd och låst som det påstås, ja ska då se till att det inte blir så. :)

Jaja, skit samma, kände bara för och skriva av mig lite, de är iaf mitt tankesätt om de hela, vem vet de kanske ändras efter man den dagen skaffat egna, men a.. siktar inte detta mot nån nu så ingen behöver ju ta åt sig direkt, om nån inte känner för att den vill de då. :P bara lite funderingar ja haft och dem funderingar lär nog kvarstå hela mitt liv iaf.

Nä nu ska ja ta mig upp till emma så blir det promenad sen lite drömmbakning och städning, dock får emma sköta städningen. ;) ja står för och smaka av degen så den inte är förgiftad!

Over and Out

Kommentarer

Postat av: Linnea

så är det inte alls, alla mina vänner har barn utom jag, men jag pratar och umgås med dom iaf, i den mån det går och hinns med =)

Postat av: veronica

jag håller helt med dig! Folk som jag sett och umgåtts med som fått barn, dom prioriterar familjelivet lixom, vem skulle inte det. Samtidigt som vi andra festar .. (eller vad vi gör) Men det är deras val att ha det så, då ska dom heller inte komma sen och säga att alla vänner är borta? Då har man själv valt det så. Sen finns de natuligtvis dom som är tvärtemot som gärna spenderar tid med vännerna varesig dom har barn eller är gravida. det är så olika det där. men jag tycker att det är så fel av folk att säga typ - "alla skiter i oss" och ha barnen som en ursäkt. ärsh, nu svamlar jag också men du förstår nog hur ja menar :p hoppas allt är bra med dig sötnos! Hoppas vi ses snart över ett par glas öl lr så ;) ;*

Postat av: jossan

snygg blogg du fixat till..=))) gjorde du den själv?? väldigt duktig isf.. =)) puss

Postat av: Erica

Kul att du skaffat blogg, nu har jag läst.



Visst kan det bli svårare när man får barn. Men jag tror som du, det blir vad man gör det till, även om man kanske har ont om tid. Man får väl se när den tiden kommer. :)

Postat av: jenny r

jag tar inte åt mig :) puss

Postat av: Veronica

åh, när är den helgen då? vore super trevligt! :) Ja men precis. Så är det :) vi får höras snart! Puss!!

Postat av: Emma

Håller fullständigt med dig gumman! om jag bli så när ja får barn så snällasäg till mig så att ja inte blir tråkig! puss


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback